【マリ語記事】マリ語を話すアゼルバイジャン人

Азербайджан ӱдыр марла мутлана




2022年3月25日付 Кугарня


Марла кутырен моштышо вес калыкын шочшыжым вашлият гын, трукышто ӧрат. Южгунамже тыге лийынжат огеш керт манын шонет. Теве Йошкар-Олаште шочын-кушшо, МарГУ-што калыкле тӱвыра да тӱвыра кокласе коммуникаций институтышто кумшо курсышто тунемше азербайджан ӱдыр Сейран Агамалиеван шочмо йылмына дене пелештен колтымыжо, марла почеламутым лудмыжо кугешнымаш кумылым лукто. Школ жапыштак Колумб лудмаште мастарлыкшым ончыктен да сеҥышыш лектын.

マリ語を話すことができる他の民族の人を見ると、予想外なことに驚く。こんなことが時々起こり得るとは思わない。(マリ・エル共和国の首都)ヨシカルオラで生まれ育ち、マリ国立大学の諸民族の文化および異文化コミュニケーション学部の3年生で、アゼルバイジャン人女性のセイラン・アガマリエワさんが、私たちの母語を話し、マリ語で詩を詠むのを聞くと、誇らしい気持ちになった。学校の生徒だった時、彼女は(マリの詩人)コルンブの朗読会に参加し、上位に入賞した。


Азербайджан гыч Марий Элыш

アゼルバイジャンからマリ・エル共和国へ


Агамалиевмыт еш Йошкар-Олаште шукертак илат, ешыште – кум икшыве.  Сейранын Будаг изаже Владимир олаште юридический институтышто тунемеш, Аслан шольыжо Йошкар-Оласе 3-шо №-ан школышко 5-ше классышке коштеш. Ӱдырын ача-аваже шке пекарньыштышт пашам ыштат.

アガマリエフ一家は、かなり前からヨシカルオラに住んでおり、家族には3人の子供がいる。セイランさんの兄ブダグさんは、ウラジーミルにある大学の法学部で学んでおり、弟のアスランさんは、ヨシカルオラにある第3学校の5年生だ。両親は自分たちのパン屋で働いている。


– Мыйын ачам ден авам Арменийыште шочын-кушкыныт. Но варажым нуно Азербайджанышке илаш кусненыт. Ешаҥмекышт, Марий кундемыш толыныт. Йошкар-Олаштат ачамын кок изаже, тыгак Азербайджаныштат шуко родо-тукымна улыт. Пытартыш гана ме тушко 2015 ийыште миенна.

「私の両親はアルメニアで生まれ育ちました。しかし、その後彼らはアゼルバイジャンに移り住みました。結婚した後、マリに来ました。ヨシカルオラには父の二人の兄がいて、アゼルバイジャンにも多くの親族がいます。最近私たちはアゼルバイジャンに2015年に帰りました」


Ача-аванан кум икшывыжат азербайджан лӱман улына. Мыланем ковамын лӱмжым, Сейраным, пуэныт. Шочмо йылмышкына кусараш гын, тудо «шонымашке шуаш тыршыше путешественник» манмым ончыкта. Ковам кызыт Азербайджаныште ила.

「両親の子供たちは3人ともアゼルバイジャン人の名前を持っています。私は祖母の名前であるセイランと名づけられました。私たちの母語に訳すなら、それは『目標を成し遂げようと努力する旅人』という意味です。祖母は今、アゼルバイジャンに住んでいます」


Кавказ еш семын чоткыдо закон дене тунар огына иле. Ачам ден авам шкем шуараш, тунемаш кумылаҥдат. Мӧҥгыштӧ ме азербайджанла, рушла мутланена.

「カフカスの家族のように、それほど厳しい規律に従ってはいません。両親は自分を成長させ、学ぶように促してくれます。家で私たちはアゼルバイジャン語、ロシア語で話しています」


Тыгак ме ешге Йошкар-Олаште улшо азербайджан-влакын диаспорышкышт коштына. Марий кундемыште тушко 3000 азербайджан погына. Тушто тӱрлӧ мероприятий эртаралтеш, – мане Сейран.

「また、私たちは家族でヨシカルオラにいるアゼルバイジャン人ディアスポラに通っています。マリではそこに3000人のアゼルバイジャン人が集まります。そこでは様々なイベントが行われます」と、セイランさんは話した。


Марий йылмылан шӱмаҥын

マリ語に夢中に




Азербайджан ӱдырым марий йылме йоча пагытше годымак сымыстарен. Адакшым пошкудыжо-влакат марий лийыныт. Но эн чотшо марий йылмылан ӱдыр рӱдоласе 3-шо №-ан школышто тунеммыж годым кумылаҥын. 5-ше классыште марий почеламут корнылам сылнын лудмыж дене туныктышо-влакын кумылыштым налын.

セイランさんはマリ語に、すでに子供の時に惹かれたという。隣人たちはマリ人だったそうだ。しかし、彼女はマリ語に、首都の第3学校で学んでいるときに最も惹かれたそうだ。5年生の時、マリ語の詩を美しく詠んで、教師たちの心を奪ったという。


– Школышто марий йылмым Елена Семёновна Зыкина, марий литературым Ольга Николаевна Метелёва туныктеныт. Актёр мастарлыкем эре лийын. Ончыч руш йылме дене лудмо сылнымут конкурсышто шкемым тергенам. 2015 ийыште Артекыште эртыше «Живая классика» конкурсышто сеҥышыш лектынам ыле. Но марий конкурсышко тунам ик ганат ушнен омыл, тыге тушто шкем терген ончаш кумыл лектын. 2016 ийыште 9-ше классыште тунемме годым Колумб лудмаште 3-шо вер дене палемдалтынам. 2017 ийыште ты лудмашыште республикыште 2-шо верыш лекмеке, мыйым регион-влак кокласе турышко колтеныт. Тудо Морко посёлкышто эртен, туштат мый 2-шо верым налынам, – мане С.Агамалиева.

「学校ではマリ語をイェレナ先生が、マリ文学をオリガ先生が教えてくれました。私には役者の才能がいつもありました。まず、ロシア語で詠む詩のコンクールに参加しました。2015年にアルテックで行われた『Живая классика(生きた古典)』コンクールで勝ちました。しかし、マリ語のコンクールにはその頃一度も参加していませんでしたので、参加してみたくなしました。2016年、9年生の時に、コルンブの朗読会で3位に選ばれました。2017年にその朗読会で共和国の2位になった後、私は地域間の大会に進出しました。それはモルキで行われ、そこでも私は2位になりました」と、セイランさんは話した。


Икгай шомакым муэш

似ている単語を見つける


Сейран марла кутырен мошта. Южо марий шомакым азербайджан йылме дене таҥастара да шуко икгайлыкым муэш. Тудлан марий калыкын тӱвыраже, йӱлаже, муро-куштымашыже келшат.

セイランさんはマリ語を話すことができる。いくつかのマリ語の単語をアゼルバイジャン語と比べ、多くの似た単語を見つけている。彼女は、マリ人の文化、伝統、歌や踊りが気に入っている。


訳者:boltwatts
出典:https://xn--24-6kcl8auuv6i.xn--p1ai/azerbajdzhan-dyr-marla-mutlana/

コメント