【チュヴァシ語ニュース】薬局でチュヴァシ語を話したら「上品なのにチュヴァシ語を…」


Аптекӑра чӑвашла калаҫнӑшӑн вӑрҫнӑ




202053 Чӑваш халӑх сайчӗ


Тӗлӗнмелле ҫак пӑтӑрмах пирки Елчӗк тӑрӑхӗнче ҫуралса ӳснӗ, халӗ Турцинче ӗҫлесе пурӑнакан Надина Джавардова Фейсбукра ҫырса пӗлтернӗ.

薬局でチュヴァシ語を話しただけで罵られるという驚くべき出来事について、チュヴァシ共和国生まれで現在トルコに住むナディナさんがフェイスブックに投稿した。


Вӑл икӗ ҫул каялла тӑван ене килнӗ. Шупашкарта унӑн аптекӑна кайма тивнӗ. «Чӑвашра пулнипе хӗпӗртесе кайса-ши, сутуҫӑпа чӑвашла калаҫас терӗм. Анчах та, кӗтмен ҫӗртен шовинистла сӑмахсем илтмелле пулчӗ: «Так прилично выглядите, а говорите по-чувашски», — терӗ куҫӗсене чарса пӑрахса, вырӑсла пӗлнӗ таран...», — ҫырса кӑтартнӑ ентешӗмӗр.

彼女は2年前、故郷のチュヴァシ共和国を訪れた。首都チェボクサルで彼女は薬局に行くことになった。「チュヴァシ共和国にいて嬉しくなったからか、店員とチュヴァシ語で話そうと思いました。ですが、予想外の差別的な言葉を聞くことになりました。(私がチュヴァシ語で話すと)店員は目を見開いて、『とてもお上品に見えるのに、チュヴァシ語を話すんですね』とロシア語で言い放ったのです」と彼女は書いた。


Тӑван республикӑмӑрта наци чӗлхипе калаҫакан чӑваш хӑйне хӳтӗлеме хӑтланни фармацевта ӳкӗте кӗртеймен. Вӑл хыҫран тем каласа вӑрҫса юлнӑ.

チュヴァシ共和国でチュヴァシ語を話すという当然の行動をとっただけである彼女は、自身を正当化しようと反論して立ち去ったが、店員を説得することはできなかったようだ。店員は、後ろでブツブツと文句を言っていたという。


Ют ҫӗршывра, Раҫҫей турисчӗсем йышлӑ ҫӳрекен вырӑнсенче, вырӑнтисем вырӑсла пӗлеҫҫӗ-ши тесе вырӑсла хӑюсӑррӑн сӑмах пуҫарнине ӑнланма пулать-ха. Анчах чӑваша килсен Шупашкарта чӑвашла калаҫма шикленни, чӑн та, тӗлӗнтермӗшех.

外国の、ロシアからの観光客が多い所で、「地元の人たちはロシア語が分かるだろうか?」と、恐る恐るロシア語で話すことは理解できる。しかし、チュヴァシ共和国に来てチュヴァシ語を話すのを躊躇しなければならないというのは、本当におかしな話だ。


訳者:boltwatts

コメント

  1. チュヴァシ人がチュヴァシ語を話して何が悪いんだ。
    個人的にはチュヴァシ語のほうがロシア語よりもカッコいい・・・
    チュヴァシ語勉強したいなあ、教科書とかどこで手に入るんだろう?

    返信削除
  2. コメントありがとうございます。返信が遅くなり申し訳ありません。チュヴァシ語の教科書はロシア語で書かれたものならネットでダウンロードできるものもあります。辞書は http://samah.chv.su/ が便利です。

    返信削除

コメントを投稿